Regulamin sklepu internetowego Commercio
1. Postanowienia ogólne
1.1. Sklep internetowy dostępny pod adresem https://commercio.pl/ prowadzony jest przez firmę Commercio Monika Szczepanik zarejestrowaną w CEIDG posiadającą adres ul. Mazowiecka 11/49, 00-052 Warszawa, NIP: 5170413175, REGON: 387983540, adres poczty elektronicznej: kontakt@commercio.pl
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów i przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją zamówień jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w zakresie, celach i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie sklepu internetowego. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zrealizowania zamówienia. Każda osoba, której dane są przetwarzane przez Usługodawcę ma prawo do ich wglądu, poprawienia i aktualizacji.
2. Asortyment
2.1. Asortyment sklepu internetowego https://commercio.pl/
2.2. Towar znajdujący się w sklepie internetowym jest nowy i używany.
2.3. Informacje zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Kupujących do składania ofert zawarcia Umowy Kupna – Sprzedaży.
3. Kontakt ze sprzedawcą:
Adres pocztowy: Commercio Monika Szczepanik, ul. Mazowiecka 11/49, 00-052 Warszawa
Adres e-mail: kontakt@commercio.pl
Telefon: 693-511-497
Adres do zwrotu towaru i reklamacji towaru: podawany w wiadomości e-mail w momencie przesłania wiadomości o odstąpieniu od Umowy Kupna-Sprzedaży lub wiadomości o reklamacji towaru.
4. Definicje
4.1.1. Kupujący – każdy podmiot kupujący w sklepie internetowym znajdującym się pod adresem https://commercio.pl
4.1.2. Sprzedawca – Commercio Monika Szczepanik wpisana do CEIDG, posiadająca adres miejsca wykonywania działalności ul. Mazowiecka 11/49, 00-052 Warszawa, NIP: 5170413175, REGON: 387983540, adres poczty elektronicznej: kontakt@commercio.pl
4.1.3. Zamówienie – zamówienie Klienta składane za pomocą formularza zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
4.1.4. Formularz Rejestracja – formularz umożliwiający utworzenie konta w sklepie internetowym.
4.1.5. Formularz Zamówienia – usługa elektroniczna, formularz dostępny w sklepie internetowym, który umożliwia złożenie zamówienia, poprzez dodanie produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności i dostawy.
4.1.6. Konto – usługa elektroniczna, oznaczająca się indywidualną nazwą (loginem) i hasłem ustalonym przez Usługobiorcę (Klienta), zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę (Klienta), jak również informację o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie internetowym.
4.1.7. Asortyment – towar prezentowany w sklepie internetowym wraz z dokładnym opisem i ceną.
4.1.8. Dzień Roboczy – jeden dzień licząc od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
4.1.9. Produkt / Towar – dostępna w sklepie internetowym rzecz będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
4.1.10. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
4.1.11. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.)
4.1.12. Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym https://commercio.pl/
4.1.13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana / zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
4.1.14. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę (Sprzedawcę) na rzecz Usługobiorcy (Klienta) za pośrednictwem sklepu internetowego.
4.1.15. Ustawa o prawach konsumenta, Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
4.1.16. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz ze wskazaniem przewoźnika i kosztów wymienionych w cenniku dostaw.
4.1.17. Dowód zakupu – Faktura VAT.
5. Warunki zawarcia umowy sprzedaży:
5.1. Zawarcie umowy sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuję po złożeniu przez Klienta zamówienia za pomocą formularza zamówień w sklepie internetowym.
5.2. Wszystkie ceny produktu / towaru widoczne są na stronie sklepu internetowego w złotych polskich i zawierają podatek VAT. O łącznej cenie wraz z podatkiem produktu będącego przedmiotem zamówienia, jak również o kosztach dostawy, Klient informowany jest na stronie sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia.
5.3. Zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu zamówienia w sklepie internetowym przez Klienta. Sprzedawca wysyła wiadomość na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej z informacją, że zamówienie zostało przyjęte i jest realizowane. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
5.4. Klient informowany jest o wysłaniu zamówienia w osobnym e-mailu.
5.5. Kupujący otrzymuje od sklepu dowód zakupu w postaci faktury VAT. Dokonując zakupu w sklepie internetowym, Kupujący automatycznie zgadza się na wystawienie faktury VAT bez podpisu.
6. Sposoby i terminy płatności za zamówienie w sklepie internetowym:
6.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży.
6.1.1. Płatność przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy
Commercio Monika Szczepanik
ul. Mazowiecka 11/49
00-052 Warszawa
NIP: 5170413175
REGON: 387983540
Mbank: 42 1140 2004 0000 3102 8090 5447
6.1.2. Płatność elektroniczna PayNow
6.2. Termin płatności
6.2.1. Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
7. Usługi elektroniczne dostępne w sklepie internetowym
7.1. W sklepie internetowym dostępne są usługi elektroniczne takie jak: konto i formularz zamówienia.
7.1.1. Konto klienta zostaje założone po wyrażeniu takiej chęci podczas składania zamówienia.
7.1.2. Utworzenie konta użytkownika w sklepie internetowym możliwe jest poprzez:
7.1.2.1. Złożenie zamówienia z wyborem rejestracji konta.
7.1.2.2. Rejestrację konta użytkownika.
7.1.3. Usługa elektroniczna konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieokreślony. Klient ma możliwość, w każdej chwili bez podania przyczyny do usunięcia konta (rezygnacji z konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@commercio.pl
7.1.4. Korzystanie z formularza zamówienia rozpoczyna się w momencie dodania przez Klienta pierwszego produktu do elektronicznego koszyka w sklepie internetowym. Złożenie zamówienia następuję po wykonaniu przez Klienta kliknięcia przejdź do kasy, uzupełnienia wszystkich niezbędnych danych i zapłaceniu za złożone zamówienie. W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu / mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz danych dotyczących umowy sprzedaży produkt, miejsce i sposób dostawy produktu, sposób płatności. W przypadku klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie danych firmy oraz numeru NIP.
7.1.4.1. Usługa elektroniczna formularz zamówienia świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy, ulega zakończeniu z chwilą złożenia zamówienia przez Klienta.
7.2. Klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mającymi na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient zobowiązuje się do wprowadzenia danych zgodnych ze stanem faktycznym.
8. Realizacja zamówienia:
8.1. Dostawa towaru dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
8.2. Dostawa towaru do Klienta jest odpłatna. Koszty dostawy towaru są wskazywane klientowi na stronie sklepu internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy jak również w trakcie składania zamówienia.
8.3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące formy dostawy produktu (towaru):
8.3.1. Przesyłka za pośrednictwem paczkomatu InPost
8.3.2. Przesyłka kurierska za pośrednictwem Poczty Polskiej
8.3.3. Termin dostawy towaru do klienta wynosi do 2 dni roboczych, chyba, że w opisie danego produktu lub podczas składania zamówienia podano krótszy termin.
8.3.4. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego sprzedawcy.
9. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy:
9.1. Zgodnie z obowiązującym prawem, Klient ma prawo do zwrotu towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania zamówienia. Koszty przesyłki zwrotnej ponosi kupujący.
9.2. Aby odstąpić od umowy i zwrócić zakupiony towar, należy wypełnić potrzebne oświadczenie i wraz ze zwracanym towarem i dowodem zakupu odesłać go na adres podany do zwrotu. Formularz zwrotu można również przesłać drogą elektroniczną na adres: kontakt@commercio.pl
9.3. Przesyłki wysłane za pobraniem nie będą odbierane. Zwrot środków następuje w momencie otrzymania przesyłki zwrotnej.
9.4. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 12 Regulaminu.
9.5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
9.6. Sprzedający zobowiązuje się nie zwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przesyłki zwrotnej, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy zamówienia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
9.7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
9.8. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru niezwłocznie lub nie później niż 14 dni od dnia, w którym kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy Kupna-Sprzedaży.
9.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
9.9.1. „(1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy”.
9.9.2. Niniejszy punkt Regulaminu dotyczy Klienta będącego konsumentem, a także osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG.
10. Reklamacja, rękojmia i gwarancja
10.1. Sklep odpowiada względem Konsumenta jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), w zakresie i na zasadach określonych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.).
10.2. Umową Sprzedaży objęte są używane i nowe towary, szczegółowo opisany jest każdy oferowany towar na stronie sklepu.
10.3. Rękojmia w przypadku towarów używanych obejmuje wady za wyjątkiem tych, które zostały wymienione w ofercie sprzedaży lub wynikają ze zwykłej eksploatacji.
10.4. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@commercio.pl
10.5. Do rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie (odesłanie) wadliwego towaru.
10.6. Podczas składania reklamacji należy zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
10.7. Z uwagi na fakt, że sprzedawany towar jest używany, mamy obowiązek dostarczenia rzeczy wolnej od wad (za wyjątkiem zużycia wynikającego z normalnego używania rzeczy używanej). W przypadku gdy Klient stwierdzi, że towar posiada wady, które nie były przedstawione w opisie przedmiotu może zwrócić towar i żądać zwrotu pieniędzy, może również żądać obniżenia ceny. Commercio Monika Szczepanik oferuję używane towary, które najczęściej występują w pojedynczych egzemplarzach, dlatego nie ma możliwości wymiany zwracanego towaru podczas reklamacji na taki sam. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie Klient otrzyma zwrot środków za zakupiony towar w ciągu 14 dni roboczych.
10.8. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do żądania reklamacyjnego nie zwłocznie, jednak nie później niż w terminie do 14 dni roboczych, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
10.9. Reklamowany towar należy odesłać na adres podany do zwrotów. Koszt dostarczenia towarów ponosi Klient. W przypadku uznania reklamacji, koszt dostarczenia towaru do reklamacji ponosi Sprzedający.
10.10. Klient przed odebraniem przesyłki powinien sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu, w szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm. W przypadku gdy przesyłka nosi uszkodzenia lub taśmy są zerwane nie powinno przyjmować się przesyłki i w obecności przewoźnika sporządzić protokół szkody, który jest podstawą reklamacji.
11. Postanowienia końcowe
11.1. Umowa zawierana jest w języku polskim.
11.2. Zmiany Regulaminu:
11.2.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych przyczyn tzn. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacją postanowień niniejszego regulaminu.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
12. Wzór formularza odstąpienia od umowy (załącznik numer 2 do ustawy o prawach konsumenta)
Wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i odesłać w przypadku chęci odstąpienia od umowy):
Adresat (dane podawane w wiadomości e-mail).
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy (*) / odbioru (*)
- Imię i nazwisko konsumenta (-ów)
- Adres konsumenta (-ów)
- Podpis konsumenta (-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.